منتديات لاف ميوزك

ادخل من هنا http://www.sabaya.eg.vg

الرئيسيةالمجموعاتاليوميةمكتبة الصورس .و .جالتسجيلالتسجيلدخول

شاطر | 

ايهما اصعب عذاب الضمير ام عذاب القلب ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
صاحب الموقع
صاحب الموقع

رسالة SMS
الــــــــبـــــلــــــد :
رقم العضويه : 1
مزاجك ايه دلوقت :
ذكر
التِنِّين
الجدي
قوة السمعه : 3

مُساهمةموضوع: ايهما اصعب عذاب الضمير ام عذاب القلب ؟   السبت مايو 08, 2010 4:04 am

مقارنه صعبه شويه عند ناس كتير بس انا شايفها سهله جدا ايهما اصعب

عذاب الضمير

انك تكون من غير احساس ضميرك مش موجود بتبقى قتله دافنه معندكش احساس باى شئ نهائى حتى اقرب الناس اليك ممكن تدوس عليهم وتظلمهم كل اللى حوليك بتخسرهم حتى مش عارف تحب نفسك المهم عندك تبقى قوى وده اللى انت فاكره مش عامل حسابك لما هاتفوق وضميرك هايصحى هاتبقى عامل ازاى هاتبقى ضعيف جدا لما ضميرك بقى بيصحى بتحس انك ولا حاجه وبتعرف انك ظلمت ناس كتير ودوست على ناس كتير وأزيت ناس كتير وخسرت كتير حتى مكسبتش نفسك ولو انت كويس بتحاول تصلح اى حاجه بس للاسف مفيش حاجه هاتتصلح لانك مسيبتش فرصه او حاجه حلوه حد يسامحك عليها وبتبقى عايش طول الوقت ضايع مش مستريح مش عارف انت عايز ايه وعشان تفوق قدامك سنين طيله جدا وممكن تعيش كده على طول هو ده عذاب الضمير

عذاب القلب

ضميرك موجود وكل حاجه وعندك احساس بس ممكن تظلم انسان عزيز عليك او حبيبك او حبيبتك ممكن بقصدك او من غير قصدك وفى كلا الحالتين بتبقى فى عذاب لان ممكن الانسان ده مش مسامحك وبتحاول يخليك تسامحه ممكن يسامحك وممكن لا ولو ضاع منك بتبقى زعلان عليه بس الفرق هنا ان مده العذاب بتبقى قصيره لان فى وقت هايجى اللى يعوضك عن اللى فات بس بتفرق فى العذاب من ناحيه انك ظالم او مظلوم بقصد او من غير قصد هو ده عذاب القلب

مقارنه بسيطه انتوا قولوا ايهما اصعب انا من ناحيتى عارف
بس ياريت اراء وكمان اللى هايقول رايه بيراجع نفسه بيشوف اذا كان فى عذاب او لا او ظلم او اتظلم

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
http://amrwahba.mazikaraby.com

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1